Monday, November 17, 2008

Xtvt Sabtu

Sabtu bersamaan 15/Nov/08.. hrni befday adik aku aka paklang dnd yg ker 28... eh eh..dah 28 umuq ko ek yel tua dah ek.... InsyaAllah February 09 ni paklang akan jadi daddy... ps to paklang nanti dah jd daddy jgn lupa snap pic tita eh..(danish ckp)
inilah paklang tita....


ooh..tersasar dr tajuk lah plak..xtvt sabtu..? xder per sgt... bermula dari pg p bekpest kat foodcourt presint 9.. aku teringin nak mkn nasi lemak..tak igtlah nama stall tu.. tp nasi lemak dia mmg best a... (lupa a nak bik gambar...kalo tak leh a tepek kat sini).. sure a lieya & ieja tau stall ni.. siap kena beratur panjang tu... sib baik mabeles & mencapai standart piawaian tekak ku ini...

perut dah kenyang kami menuju ke kajang umah kak ya akak ateh dnd belah papa derang... mkn² lepak²... sebenarnya byk tujuan kami p umah kak ya ni.

1- nak melawat syafiq nak bujang kak ya yg baru pas berkahatan pg tu...huluq a RM??.00
2- nak ucap congrats kat syasya akak kakak syafiq yg dpt 5A upsr bebaru ni.. kami ng dia RM???.00 sebagai saguhati.
3- nak ucap mekasih kat cik upik tlg jaga dalila a week hrtu, g pun cik upik nak balik medan hujung bulan ni..balik cuti..kak ya baik..tetiap thn bg bibiknya cuti almost 2 months.. huluq a jugak RM??.00 tuk cik upik.. leh a wat belanja tambang bas dr Balai Panjang ke umahnya..
4- nak jumpa mil&fil yg dtg dr melaka (yg ni x huluq pe pe no coz dah huluq masa blk kg hrtu...hehehe)
5-nak ambik brg² dalila yg masih tinggal kat sana such as comforter, mandian, pakaian dll


kebetulan kak ya ada buat mkn² sket yolah.... kang sedara mara sahabat handai dtg melawat..nak gak jamu mknkan.. so depa masak nasi beriani & sphagetti. Sempat gak lah aku tunjuk skill masakkan ayam masak merah..tapi yg aku sangsinya sehinga aku sampai umah.. adalah aku x mkn pun....LOL....kenapa aku x mkn ek... makin menyesal bila en.e1 tya sapa masak ..& dia ckp org yg dtg ckp sedap...huhuhu..bangga kah aku..? xder a bangga tp senyum panjang gak lah..tp bila aku tya en.e1 yer ker sedap bang... dia jwb "buleh a" hekhek... sampai hati tau...en.e1 ni mmg payah nak kata sedap... ada kah mmg x sampai standart piawaian tekak dia atau dia xmo aku riak atau dia mmg ego...en.e1 sila jwb yer..?

ptg sket dlm kul 3.00 kami minta izin nak balik... sekali tu mil aku bersore "eh..x tidor sini ker..?? esok x kerjakan ..tidorlah sini"..ermm aku pandang en.e1..dia pandang aku...hehehe

pastu p singgah town kajang p avon & leno ambik brg² yg org order, p pharmacy beli ponstan sbb kepala aku berdenyut² & beli folic asid..(apakah maknanya ni..???), p manjaku kedai barangan bb beli susu dalila & rembat sepasang baju tdo dalila... aku kalo p sini x sah x rembat baju tuk dalila..hehehe..en.e1 serik jer kalo aku ajak p sini... sekali tu kak ya call " ada tertinggal hp buruk ker..???" hehehehe.. en.e1 tertinggal hp lah plak..so kena lah patah balik ke saujana impian..sib baik x jauh.. so kami beli a kuih sket... aku pun mmg lapar..hehehe..tp yg peliknya masa ni aku tetap x terpikir nak mkn nasi beriani & ayam masak merah tu...tulah namanya xder rezekikan..hehehe... dekat kul 7 pm gaklah baru keluar semula dr umah kak ya...


kami x terus balik...singgah plak alamanda...itu jerlah kerja aku anak beranak.... bleh kata tetiap minggu p alamanda... cr sket glosary..pastu p sen heng... kenapa p sen heng..? nak cari apa..? nanti aku citer eh... so inilah pic² gedik kami sabtu tu...

anak daraku siap pakai baju kurong you...ayu gitew... sapa nak wat menantu...???





kalo korang perasan..muka boring kitaorg ni sbb tgu en.e1 kat opis dia..en.e1 ni mmg camni setaipa kali nak kuar mesti nak singgah opis dia..komited sgt ngan kojer...

1 comment:

Cik Puan Mimi said...

teringin?? acid folik??? apakah makna tersirat lagi tersurat tu?? heheh dah ada ker?? heheheh

ala comelnyer dalila berbaju kurung.. boleh jadi menantu aku la jue.. farhan pun solo lagi.. hehehehe