Saturday, April 11, 2009

kretip & innovatip

yer auntie² semua.. selamat bertemu kembali dlm rancangan 'saya yg kreatip & innovatip'
brg² yg diperlukan...botol susu yg berisi susu didalamnyer..kalo isi air lain pun buleh jugaks & syringe size 5 or 6 ml..pastikan size yg betul yer.. syringe saya ni, saya rembat dr mama selepas sessi mkn ubat..

sebenarnya agak buhsan yer menyedut susu dr puting jer...dah hampir 3 thn dah... so hrni saya terpikir nak sedut susu dr syringe... mcm masa saya br lahir dulu masuk duk nicu...bila susu mama x cukup masa tu..nurse bg saya susu tambahan menggunakan syringe...

caranya ckup mudah...buangkan bahagian tgh syringe tu... pastu sambung kan silender tu pd puting botol susu... dah siap .. boleh nikmati susu seperti biasa... sedut sahaja muncung syringe ..tetap memberi tekanan pada puting & susu pun keluar..

rakaman ni minggu lepas auntie.. tp sejak semalam saya x sihat... mulut saya ditumbuhi ulser yg sgt byk.. skang ni saya x bleh minum susu, xbleh mkn per per pun sbb mulut saya sakit...mlm td saya menangis sepanjang mlm.. kesian papa jaga saya... mama plak membuto jer...sebenarnya mama hanyut sbb dia mkn ubat batuk... dia pun x sihat...

9 comments:

Zanna_MamaBatrice said...

mmg kreatif & inovatif ler anak dara ko nie kak....dalila dalila...ada jer kerja dia yg x tercapai dek akal.....

Mimi said...

hihih..dalila..dalila...comey betoi la dia menggayakan cara baru minum susu tu..mmg kreatif dan invoatif..
budak2 mmg byk idea2 dia kan :D

As said...

whakakka... mmg kretip anak dara tuh... kiter yg beso pun x terpikir nak buat camtuh....
dalila.. dalila.... klako la.... mer acih sudi singgah blog kami...:)

Mrs. Hasanif said...

hehehe dalila ni.......dulu masa maryam kena ulser pun km bg dia susu camtu...

Umi Aida said...

akekeke... kretip betol dalila..

Sham Ummi Echa said...

mmg kreatip.. mana dpt idea nih??
get well soon both of u

Aza...As :) said...

hahaha...cuuuteee dalila...mmg kreatip & inovatip betul anak dara sorang ni :)

alahaaaiii sakit mulut keeerrr??? memang seksa kalau ada ulcer tu...bukan kata budak...mak budak pun kalau tak kener gaya meraung sakit ;)

Puan Iza said...

Hahaha...jue, mmg kreatip la si dalila nie....boleh dia terpikir nak hisap susu dgn syringe tu....lawak tul la si dalila nie...

☆ lieya latif ☆ said...

kehkehkeh...mcm2 hal anak ko ni kak jue....ade ajek bende die nak buat....mmg kreatip