Saturday, December 6, 2008

Nenek Gasing..????


Nenek Gasing...???
Dlm bahasa bolehlah dimaksudkan seoarng nnek yg sgt ligat seumpama gasing....
situasi ptg jumaat@8.00pm sekembali papa dr work... masa tu ruang tamu umah aku..mmg x leh byg..keadaanya... lupa plak aku nak snap gambor...
papa: apsal rumah berkembur mcmni..? papa blk nak tgk umah kemas...
mama: ermmm pa tyalah anak dara abg tu...?
papa: adik buat apa nie dik..?
dalila: .... ??? ( x jwb per per..senyum jer..)
mama: mama rasakan pa..kita silap bg nama kot kat adik nie.... tp rasanya nama dia xder plak erti ligat ker laju ker..?
papa: ker..silap tempat tanam uri dia kot...
mama: apa plak... bukan tanam kat padang bola pun.. tanam tepi suraukan...

(dialog diatas x der kena mengena sgt ngan tajuk)
Cam biasalah kan balik dr kerja aku biasanya sibuk buat kerja rumah.. dlm kesibukan aku..ada umat kecik dlm umah aku ni pun tgh sibuk.... dia sibuk menabur bedak atas katil.... pastu dia pi golek² kepala dia atas itu bedak yg bertaburan... hasilnya..???
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Siap buat pos muka² gedik plak tu..... geramssss aku....



10 comments:

yong said...

hahahahha lawak tul baca dialog akak tu! sampai ke kes tanam uri ha..hahahahaha.

sama lah dgn chem ni kak.ligat semacam. tu dia..muka tak bersalah..berkepuh dgn bedak bagai...hehehehehe haruuuuuuu!

Mimi~N said...

betoi ye org ckp kalo nama anak x sesuai dgn dia...perangai dia lain sket ye? (tetiba terfikir lak pasal anak ku..huhuhu)

azie(mama auni& erin) said...

akak muka dalila nie skali azie pandanh ada muka mcm kak jue ckit la

MAMA IQA said...

hehe..ade kaitan ke dgn kes tanam uri tu? lawak la plak baca..haha!
nape ek bdk2 suke main bedak..kat umah saye nyorok bedak tu..kalau tak asyik nk kena main je dgn iqa

Puan Iza said...

ooo nie kes dalila main bedak la nie....siap taruk bedak kat rambut lak tu...samalah kes dgn haikal nie...bila kita buh bedak kat tangan dia...dia pi sapu kat rambut hehehehhe...bukannya sapu kat muka....mcm2 budak2 ni kan....

~aza...as / ummie afiq~ said...

alahaaaaaiiii cuuteenyaaa nenek dalila tuuu...hehehee...nenek yang paling cute di dunia ni lah utk setakat ni...hahahhaa

lieya_latif said...

keh keh keh gelak2 lieya bace citer akak nie....he he he he h gelagat dalila pun kelaka....dah jadi cam kuih donat plak golek2 pale kat atas bedah he heheheh


tang pic muke gedik tu leiya suke....cute...rase cam nak geget2 jek muncung mulut tu.....he e he heh eh

kak jue, betula laaaa...dah mcm nenek dah he hehehe

ILA said...

wakakakak sabo je la!! ingat kan citer aper la nenek gasing ni...ahhahaha dalila...dalila adoiyai!!

~~ciklinn~~ said...

hahhahhahahaah adoii sakit perut aku nengok anak dara kau nie jue....

habis beruban dah ha..... tapi haku suka tgok gamabr2 dier yg debab tu...gerammnyer...rasa nak ku pelok2 lila nie.... hehehhehe

Cik Puan Mimi said...

hehehe pandai betul dalila buat muka tak bersalah tu ek.. siap buat muka ala2 manja gitu..

kalau farhan tengok dalila penuh dengan bedak, mesti dia kata "mama tu zombie" hehehe dia memang pantang tengok orang comot dengan bedak..