Saturday, March 21, 2009

Swimming Class

ok mama nak citer pasai kelas renang danish..
sebenarnya mama masukkan danish kelas renang lbh kurang 2 bulan lepas.. kelas dia setiap sabtu 8.30-10.00 tgklah kdg tu habis kul 10.30... kami ni boleh dikatakan bernasib baik coz tinggal dlm kampus ni mmg mudah..danish joint kelas renang kat pool dlm mmu ni jugak..tenaga pengajarnyer (dah mcm AF lah plaks) terdiri drpada staff yg bertanggungjawab kat pool tu..life guard a...fees nyer pun murah...RM80.00 tuk 10 kali kelas..ni pun selepas revise..hrtu derang propose 200.00 tup tup dpt confirmation 80 hengget syukur....

setakat ni danish dah ikuti 7 kelas kalo aku x silaplah....

perkembangan..? ermmm mamat sorang ni penakuts sket....
x pandai sgt lg lah...bleh a sket2...kalo dulu kolam kecik pun takots nak terjun..skang dah bleh guling2 dlm tu..atleast perasaan takut dia dah kurang...danish ni fobia sebenarnya..sbb dia pernah hampir lemas masa mandi kolam lbh kurang setahun lepas...

9 comments:

Unknown said...

untung la jue, murahnya RM80 untuk 10 sesi.. harap2 lepas ni hilang la trauma si danish dan boleh berenang dengan jayanya.. saya suka tengok budak2 mandi kolam (kalau saya gi hotel mana) ialah nampak best je dorang berengang kesana kemari, sedangkan kita ni, terkedek2 dalam kolam tu .. hahahaha

hopefully farhan pun ada improve sikit belajar kat school dia .. tapi saya masih nak carikan extra swimming class untuk dia..

Hirda Ibrahim said...

jue,
ko & hubby terer berenang x?
aku x tau langsung ko..laki aku tau gak skit2. aku teringin gila nk terer berenang, tapi fobia ayaq gak.
murah ko kalu rm80. kat SA ni semua rm200+.
aku mula2 pun plan nk masukkan hardy swimming class bila dia masuk 4 thn. tapi tgk gaya dia mcm aku je. rugi je duit nanti.
now, aku dok plan nk masukkan dia clas taekwondo. aku dulu sempat sampai belt choc je. pastu stop.
mmu cyber ada s.pool ek? cisss jeless.. aku kat melaka x dak pun..hu hu hu...

Mimi said...

bestnyerr...dpt enrol dlm swimming class...teringin gak nak enrol najeeb dlm swimming class tp semua jauh2 dr rumah..tp xpe..hendak seribu daya but kena tunggu dia besar sket la kot kan..mcm umur abang Danish tu kira ok sgt kann..

Jue ~ mama DnD said...

geng...kalo kat negara barat tu tecik2 from bb depa depa dah ajar swimming. Tp kan aku rasa better bg derang besar sket...sbbnya teacher yg ajar danish tu ckp better 4-5 thn ke atas sbb dah paham & leh ikut arahan ngan betul. kalo han hantar masa kecik ni bleh tp take time nak pandai.. sbb cth yg aku tgk kat sini memana budak yg age 7-8 ke atas depa lbh cepat learn & berani compare age danish (walopun dah 6 yrs).. so kalo fees uolls tu agak mahal & uolls rasa x mo jd mak pacak kat tepi kolam lelama..tgu anak2 tu besar sket..baru berbaloi... cuma skang ni slalu bw p pool bg depa x fobia air...
Hirda: kat mmu melaka mmg tarak..kat mmu cyber ni pun baru jer ado x smapai setahun pun...
aku berenang x lepas lg...igt nak joint gak nanti tuk dewasa 100 jerk..no harmkan

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

aku pun tak pandai berenang..dulu masa kat uum ader gak masuk kelas swimming..tapi 3 kali kelas dah ponteng..sempat berlajar floating jer..keh..keh..
danish bakal perenang negara yg ensem..aminnn...

☆ lieya latif ☆ said...

bestnye kak jue....sangat2 berpatutan plak tu...mmg patut kak jue hantar danish belajar swimming...mcm2 skil die pandai nanti....sok2 dalila dah besar sikit pun dah leh hantar kan....

lieya ni harapkan kat sekolah ajek laaa ...tu pun sebulan sekali jek....he he he

insyaallah, bakal perenang negara danish tu...amin

Puan Iza said...

danish dh belaja berenang ek..bestnya...iza pun tingin nak suh haikal blaja berenang gak...tapi tak taulah camner dia minat ke tak..takut tak dan nk ajar dia dh wat hal sendiri...asik2 main air...anak aku tu kan suka sgt dgn air....

Murah lah RM 80 hinggit jer....pasni sure danish terer berenang....

yong ibu chem said...

ohh danish dah pandai berenang dah ye..

baguslah kan kak ajar bebudak dari kecik. jgn jadi mcm ai ni ha..tak reti berenang! hehehehee

mrs khairul said...

mmg rsnya wajib lah hanta anak p swimming clas..pntg sbb utk kes2 kecemasan..kotlah nnt ble slmtkn nyawa org lainh..

murah tu kak..niza dh survey kt SA..mahal sketlah..tgu kanda beso mcm danish br nak anto..