Tuesday, May 25, 2010

anakda ku yg macam²

lawak tengahari..

" Abang kena blajar sungguh².. zaman abg skang ni zaman mencabar...budak semua pandai²..abg kena bersaing"...jwpn anakda "zaman mama dulu zaman aper..? zaman dinasor ker?" glup glup..igt mama ni lahir zaman purba ker..??.."habis tu zaman aper..zaman ayam ker zaman kambing"...walaweiiiii...

keprihatinan dia

"mama...ntt dah besar x nak lah jd angkasawan.."
habis tu nak jd aper?
"abg nak jd profesor (nak ckp saintis x tau kot).. abg nak cipta robot untuk mama..ntt mama x payah buat kerja rumah dah.. semua robot buat..mama suruh jer.. mama duduk tgk tv jerr..berehat"
hehehe..

8 comments:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

abg blajar pandai2 nanti cipta robot tu...kompom ciksue pun nak beli..hehehe yg tahan suh tgk tv je tu....

Jue ~ mama DnD said...

tulah tu sue..dia nak perli mak dialah tu...

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

panjang akal si danish ni.. ada2 jer dia nak jawab cakap mak dia kan.. tp bab nak cipta robot tu aku setuju. hehehe

Umi Aida said...

baguss idea danish.. nant boleh umi pinjam robot tu hahaha.. x larat nak wat keje umah..

mama jue, zaman ape ek dedlue?? zaman besikal BMX? akakakaka adus haaaii danishh.. sakit pp gelakk wakakaka

☆ lieya latif ☆ said...

pandai danish...care bercakap tu bukan ckp kosong tau kak...ade isinyer.....mmg bijak danish nieh

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

ha ha ha..mcm2 kan budak zaman sekarang....pemikiran mereka tu sungguh ler kedepan..

yong ibu chem said...

hahahaha budak2 skng klu jwb, mmg gini. chem pun dh mula loyar buruk kadang. hehehe

Anonymous said...

menjadi seorang ibu ,sungguh dituntut menjadi insan yang sabar dan cerdas jika harus berhadapan dengan tingkah polah anak-anak kita,bagaimanapun memilki anak -anak yang bisa berpikir kritis seperti cerita diatas merupakan suatu prestasi yang mengagumkan .itu semua merupakan didikan yang menggunakan metode demokrasi dalam kehidupan rumahtangga kita ,sungguh bahagia ibu -ibu yang bisa memtik hasilnya di kemudian hari InsyaAllah, karena hasil pendidikan kita akan dapat kita lihat,bahwa semua tingkah laku anak-anak adalah semua tiruan dari kita,beruntungnya anak-anak yang memiliki ibu yang memberikan kebebasan untuk menyatakan pendapat mereka tanpa merasa takut kena bentakan ,seperti orang -orang tua jaman dulu jika kita ikut =ikt mengeluarkan pendapat karena mereka menganggap bahwa belum waktunya anak-anak ikut mengeluarkan segala apa yang menjadi isi hatinya, padahal sesungguhnya anak-anak kita adalah pelajaran dalam hidup ini, merekalah yang bisa mendekatkan diri kita dengan Allah atas segala tingkah lakunya yang sering membuat kita terkagum-kagum sehingga selalu menyebut asma Allah yang menciptanya,dengan jiwanya yang polos mereka ingin jika besar nanti menciptakan sesutu yang bisa membuat ibu mereka tidak usah capek-capek untuk melakukan tugas-tugasnya,mengajar kita selalu berdoa agar cita-cita buah hati kita terwujud,itulah sebabnya kenapa doa kaum wanita selalu dikabulkan Allah,karena sejak mereka merasakan kehadiran buah hati di rahimnya selalu memuja Allah sederas darah yang mengalir di tubuhnya menjadikan untaian zikir-zikir yang dilakukan terus menerus tak terputuskan,makanya banyak orang menganggap bahwa ibu itu bertuah,karena doa-doanya, Subhanalloh.