Friday, December 4, 2009

bila dia menunjukkan bakat 'terendam' nya...

Salam petang jumaat semua...!!!

Kali ni i nak share ngan uollss bakat terpendam aka terendam anak dara i...

Dalila ni mmg suka sgt melukis, menulis, menconteng, mengaler... segala apa lah xtvt yg dia leh zahirkan bakat terendam dia tu...
malam tadi dia asyik usung kertas lukisan ke hulu ke hilir.. berenti kat memana pot dia meniarap & melukis.. mak x tgk pun dia lukis apa.. tp nampak mcm satu garisan..lah bulatan lah.. lbh pada mencanting batik lah kirenyer...
so sambil mak kemas meja nampak dia meniarap kat depan tv.. ckp kat dia...." dik.. adik lukis a mama"... dia pun " jap eh" ye ye o ni melukis.. siap suh mak pandang dia.. sekejap dia lukis sekejap dia pandang model.. mengalah pro weiii...
pastu dia ckp nah ma dah siap.. mak sungguh teruja....
uollss nak tgk x camana i dia mata dia.....

!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!


tarrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
(lukisan ni kabur sket)

bulbbbb mak terus x terkata apa...guling² mak gelak tau..... pastu sambil dia tunjuk dia leh ckp.."kueng kueng kueng'.. sengaja kan dia kenakan mak dia....
dik.. mama tau lah ma ni bulat.. tp xkan xder shape langsung ....dah mcm mascot MnM dah mak tgk..... selain mencanting conteng dia juga minat mengaler... kadang² tu jadi mangsa buli danish.. danish dia mmg malas nak mengaler... kalo kata exercise tu suh 'color the answer' dia calit jer color kat situ..adik lah yg tukang color....tersangat lah bijakkan... tp kalo mama dia nampak x berapa nak selamat a...
k lah tu jer nak citer kejadian mlm tadik...pusing pusing pun pasai anak lah kan...

6 comments:

Mummy Aqil said...

jap..jap.. apsal auntie tgk gambo mama tang badan molats semcm jek. hahahhaa..

hebat la kak lala.. nnt ajar aqil khalish k. tp kalu aqil khalish pun xsuka ngaler cam abg danish, kak lala gaks la kena buli. huhuhuhu...

Mimi said...

ok la tu Dalila lukih gambar mama nyer camtu..at least mau gak melukis..hihi..kalo anak aku suruh lukis dia buat bulat je, xde mata xde hidung seme...haha

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

kih kih kih gelak aku tengok lukisan tu.memula tak faham, tapi bila tengok lama2 baru la faham.. haah la macam coklat m & m jer heheheeh..

pandai tul dia melukis.. emily blom lagi.. ngaler pun ntah apa2 jerk.. mulut dia dah becok sekarang ek.. kalau dia nak usik barang aku, dia cakap la, adik tengok jer yer,adik tak amik.. tapi bila aku tak pandang jer, tangan tu mula la gapil...

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

hahaha akak..tggi sggh imaginasi dalila.... hahahaha x larat nak gelak wei...

akak frame la kak... sejarah tu dalilda lukis mama dia... lepas ni xde dah rupa camtu...

As said...

hahaha...mmg ader bakat terpendam ni... muhakakaaka... lama2 sok cun arr dia lukis kak jue...
bila dah dpt pensil camtuh la gayanyer.. ader jer yg nak buat

♥Azie♥ said...

kelakar la akak.tapi lukisan dalila tue mmg ada maksud yg mendalam tau...pandai dia melukis..