Monday, November 30, 2009

Raya Haji 2009

Alhamdulillah.. kami selamat kembali semula ke bumi cyber ni selepas 4 hari beraya di kampung...cyber-segamat-melaka-cyber
sambutan aidil adha yg sgt sederhana....mcm x raya jer rasanya... kecuali perots ku yg sgt sendat..xtvt utamanya makan..makan dan makan...
khamis pg dah selamat berada kat segamat..bgn pg jer.. dah request kat mak.. teringin nak mkn bubur sum sum... uolls taukan... tp laki ku mulanya tatau.. ada ker dia kata kena guna sum sum kaki lembu.. apa daaaa... bubur sum sum tu diperbuat dr tepung beras+tepung ubi+santan+garam+air daun pandan kacau hingga atas dapur pekat.. then dah sejuk makan dgn air gula melako... dapppp...
pastu daku pun mula lah masak memasak ngan mak... kenalah tolong ibunda ku itew..dah tujuan balik awal nak nolong masak.. tapi daku ala mengelats gak.. kebanyakannya mak yg masak.. daku p merayap..round kg naik motor ngan cik lala....dah lma x merempit kat kg syok jugak... dulu merempit ngan kengkawan skang merempit kena bawak anak....
mlm raya dlm kul 11 Aqil khalish n co pun sampai... mulanya daku dah masuk titun..tp bila dgr
Aqil sampai.. pergi terkam dia sat...cium cium komos komos.. sampai agak² dia dah meraung.. daku blah a.... sambung titun....
sekejap jer dah besar anak sedara daku ni ..jan 2010 nanti dah satahun... Aqil cuba mendrift ngan keter kak lala....ni pun puas pujuk kak lala bg pinjam sat kat Aqil..giler kedekut kak lala tu...

tuan punya keter sewa....

terhibur bak tgk gelagat cucu²nya...



pg raya cam biasa jer...cuaca yg agak muram n suram amat sesuai buat taik mato... tp daku x berkesempatan pun... duk lepak n makan n makan jer... 2 hari duk umah mak makan jer kerjanya....ptg raya tu Aqil dah balik Jelai umah tok ayah dia....masa tu hujan lebattsss..

sabtu pg kami pun bertolak balik melaka plak...dakukan genius..set time yer... budget masa perjalanan tu agar sampai sana trus waktu lunch....tp hatuny abila sampai lauk belum siap masak.. sib baik dlm perjalanan dah singgah beli kuih muih.. mkn kuih dulu lah nampak gayanya...mlm x masak .. kami borong kfc jer.. 2 bucket.. meriah sungguh meriah... mana taknya anak sedara belah papa kan ramai... danish pun kalo blk melaka jumpa sepupu sepapat dia.. dah mcm bukan danish dah daku rasa...


nenek n the only grand dotter...menyampah tul daku tgk dalila cebik cam tu.. org suh senyun dia buat cam tu...

Ahad ptg kami gerak balik sini...gerak dr taman merdeka kul 5 ptg.. lalu pantai klebang, pantai puteri.. pastu singgah mkn ikan bakar kat pengkalan balak...masuk pd then keluar ikut h/way sampai lah exit putrajaya.. jam woooo.... tp still bergerak a... masa kat pengakalan balak tu...papa reverse punya reverse keter terlanggar tiang lampu..gedegang.. danisy yg tgh diulit mimpi pun terjaga...terus papa xder selera mkn...mama n danish jer lah yg pulun makan...hehehe.. ala lileks a pa.. sket jer tu...kulit dia jer terkupas...t kita p a sembur balik....

ni masa baru sampai kat pengkalan balka tu.. dansh ngan muker bgn tidonya...


mama ngan dalila yg tgh wat perangai..coz x pueh hati..permintaannya nak mandi laut x lulus...
KOKO vs COKLAT
perbualan anak n mak masa otw balik kg....
danish: ma, techerkan bg abg coklat dan techer bg balik ma duit RM10.00 tu
mama: oh yer ker...apsal techer pulangkan duit tu
danish: yelah kan hrtu abg x ikut pergi kilang coklat tu..techer bg balik a duit tu
mama:kesian awakkan...kalo x sakit mata hrtukan mesti dah ikutkan p kilang coklat tu..leh tgk camana coklat dibuat
danish: techer kata coklet dari buak koko ma, ada ker ma buah koko...
mama: ha'ah coklat buat dari buah koko.. ada buah koko.. kat umah bak ada pokon koko masa rasa... nanti kita tgk camana rupa buah koko tu...
so sampai jer kg..esok pgnya...danish sibuk ajak p tgk buah koko.. mama malas nak layan baknya lah yg layan...
tgk ni bukan main suka dia mkn buah koko ni....
ni pun model buah koko

xder gambar raya yer... gambar² selingan jer...

5 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

wah meriah tul raye akak kak...ade gak jalan2...lieya mane ade...dok umah mkn tdojek...mmg betul2 membesarkan perut laa....wakakakak

oo dalila pun jenis kedekut yeak....hihihihi....biase la tu kak, budak2...pandai protect mainan dieorg

oooo kat tempat akak ade lagi pokok koko kan...dulu kg lieya ade...skrang dah tade...tak sempat mia n mija nak kenal buah koko....lieya dulu selalu gak petik...sebab arwah atuk ade tanam....

bagus gak sekolah danish ade wat lawatan ke kilang koko...ni balik2 zoo....lieya pun tingin nak gi gak kilang coklat...dpt cadbury ke...dpt wak balik coklat free...hihihihi

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

lama x mkn buah koko...sedapnya klu kulum2... hehehe

Mummy Aqil said...

hahaha.. kak lala kedekut2 sayang tuh...

daku n en ewan, sama je.. babat xtau, sum sum xtau. hehehehee...

lawak tul kes buah koko.. hbs bak kena haruk dek danish kerana buah koko.. tp aqil pun gumbira dpt geget buah koko itu. hahaa...

♥Azie♥ said...

syoknya balik kg...mandi pantai lagi tue..D& D mesti hepy kan..

** yUs** said...

kak ju elok gak tak mandi kat pengkalan balak tu..klu akak nak tahu air kat situ ada laluan dr kandang vavi..uhuhuhuhu sy dulu suka gak pg sana..tapi mak mertua dah tak bg..skrg ni klu nak picnic kami pegi pantai puteri je cantik...